Sunday, February 11, 2007

そばや と ぱにゃわ おいしい と たのしい 

(I will only be using affirmative non-past tense verbs for this blog even though this happened over the weekend. I will distinguish between past and non-past tenses in future blogs, just wanted to become familiar with the verbs first. ^^)

Over the weekend, わたしわ いきます to そばや たべます そば と うに。 
I used what little にほんご わたし am able to いって と きって にほんご used amongst the  かいしゃいん と にほんじん customers. そばや あれです。 Located at: 229 (にひゃくにじゅきゅう)East 9th (きゅう)Street #3 (いちかい)NYC でんわ ばんご:212-533-6966(いちにいちのごさんさんのろくきゅうろくろく)そばやわ a variety of different そば。そばやわ やすい と ちいさい。わたしわ いって “おはようございます。 にひと おねがいします。”かいしゃいん いって “&(*%^$^*& なまえ *)&*^$%^*()”わたしわ わかります なまえです じゃ わたしわ いって ”Julie です。“ After waiting for about じゅ minutes, we sat down at a table and when we were ready to order わたしわ いって ”すみません.“ When it was my turn to order, わたしわ いって ”うに そばや ふたつ おねがいします。“ I have been to Sobaya often but this was my first time visiting the place after learning Japanese. I was excited and honestly happy when わたしわよみますtheir にほんごmenu! After we finished our meal, we いきます to Panya ぱにゃ, a ちいさい と やすい にほんご bakery. There, わたしわ いって ”こんにちは。おちゃ おねがいします。“ And out of the desire to use more にほんご、わたしわ いって ”おおきい,“basically asking for a big cup. To apply the direction exercises we did in にほんご きようしつ わたqしわ いって ”おちゃcake どれですか.“ I was hoping she would say, “それです。”but she just pointed to it, so わたしわ いって “はい、これです。”(The cake was right infront of me^^*). I wanted to use あれです、so わたしわ いって “そばや どこですか.あそこですか.”pointing toward the east. I now realize I should have been more polite and asked, "どちらですか," instead of " どこですか." ”はい,” she replied along with unfamiliar Japanese I didn't understand, so I just smiled と わたしわ いって “ありがと ございます。また らいしゅう!” I don’t know if I will be able to go again next week, but I wanted to speak more にほんご. みなさん たべます そばや と ぱにゃ らいしゅう!

2 comments:

satoza said...

Actually Panya is not ばにゃ, but パンや、which means pan (=bread in Portuguese) store = bakery. How was パンや?

わたしもそばがすきです。100%のそばがすきです。Have you ever tried it?

jiy0ung2 said...

ヤンさん~こんいちは。いまヤンさんはわたしのとなりです!にほんごをべんきょうしています。よくべきょしますね!いいですよ。(you're next to me right now studying japanese ^^ you study so much! very good~~)

Your enthusiasm and hardwork will pay off!